Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Będzino zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://bedzino.pl/. Data publikacji strony internetowej: r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Niektóre dokumenty opublikowane na stronie nie są dostępne cyfrowo. Dotyczy to: Strona główna/ Gmina/ Budżet Gminy/ Bilanse, Oświadczenia majątkowe. Dokumenty te nie są obsługiwane przez czytniki ekranu. Poprawa dostępności do wskazanych dokumentów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych dokumentów możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.

Niepoprawna struktura nagłówkowa. Dotyczy to budowy strony, gdzie nie została zachowana hierarchia nagłówkowa informacji publikowanych na stronie. Na stronie głównej brakuje nagłówka nadrzędnego (h1). Poprawa dostępności tych elementów będzie zrealizowana przy kolejnej aktualizacji strony.

Linki prowadzące do serwisów zewnętrznych otwierają się w tym samym oknie. Dotyczy to niektórych linków udostępnionych w zakładce na skróty, e-PUAP, Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego, Dziennik Ustaw itp. Poprawa dostępności tych elementów będzie zrealizowana przy kolejnej aktualizacji strony.

Brak dodatkowych treści tzw. „chmurek podpowiedzi”, które zawierają informacje o danym elemencie strony (tzw. tooltip). Dotyczy to linków prowadzących do serwisów zewnętrznych, np. Dziennik Ustaw, e-PUAP, Monitor Polski. Błąd ten zostanie poprawiony przy kolejnej aktualizacji strony.

Treści nieobjęte przepisami

Niektóre dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. mogą być niedostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Niektóre dokumenty, które nie zostały przez podmiot wytworzone, sfinansowane, nabyte mogą być niedostępne. Dotyczy to dokumentów opublikowanych na stronie, ale wytworzonych przez podmioty zewnętrzne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do Mateusza Dębowskiego — e-mail informatyk@bedzino.pl lub telefonicznie +48 669 274 927.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.

Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:

  • Wójt Gminy Będzino
  • Adres: Będzino 19,76-037 Będzino
  • mail: ug@bedzino.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Adres siedziby – Urząd Gminy Będzino, Będzino 19, 76-037 Będzino.

Parking: przed budynkiem znajduje się parking ogólnodostępny dla klientów Urzędu, wyznaczono na nim jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością.

Wejście do budynku: wejście do budynku odbywa się schodami. Schody zostały wyposażone w poręcze po obu stronach. Wejście nie jest dostępne dla osób z niepełnosprawnością ze względu na brak podjazdu/windy.

Sekretariat: znajduje się na pierwszym piętrze budynku.

Dostępność komunikacyjna budynku: budynek Urzędu składa się z parteru i dwóch pięter, nie posiada windy. Poszczególne kondygnacje połączone są schodami. Na parterze znajduje się Punkt Obsługi Interesanta.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku nie ma toalety dostosowanej dla potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.

W budynku jest pętla indukcyjna.

W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.

Aplikacje mobilne

Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.

1. Wniosek o zapewnienie dostępności


2. Informacja o braku dostępności


3. Plan zapewnienia dostępności


4. ETR


5. Klauzula informacyjna RODO